Sunday, December 9, 2007

hmm... i tried my hand at writing lyrics again... n here's my work... still looks n sounds a bit unpolished... but i tink its definitely better than the previous times... the inspiration came frm smth ks mentioned in her blog... "回忆是前进的绊脚石"... i modified it a little... so here it goes... its 2 stanzas followed by a prechorus n a chorus...

把自己关在记忆里,
回荡的,只是自己的叹息。
没风,没雨,
重复的,只是你的笑意。

秋风刮碎谁的心,
我问自己,却得不到回应。
说好的永远,
如今却只是一个幻影。

要放手成全你,
是我不想欺骗自己。
而我只能紧握着回忆,
依靠着它下去。

回忆是前进的阻碍,
但我选择停下等待。
期盼乌云满天后,
也许彩虹会再来。

回忆是前进的阻碍,
我却看不见以后的未来。
若你和他能快乐,
我也会活在记忆里,
独自悲哀。

yup... tt's abt it... havent been able to put music to it yet... cos somehow a suitable melody hasn't came to my mind yet... :)


1 comment:

"Shi Yuan" said...

WAH NOT BAD LO.

I like the lyrics very very much.